• Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Aktualności
  • PomocSPOŁECZNA
    • Rejonizacja
    • Formy pomocy
    • Zdarzenie losowe (np. pożar)
    • Pomoc społeczna - dla kogo?
    • Usługi opiekuńcze
    • Dom Pomocy Społecznej
    • POMOC DLA OSÓB BEZDOMNYCH
    • Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
    • Wymagane dokumenty
    • Akty prawne
  • Świadczenia
    • Akty prawne
    • Becikowe
    • Dodatki do zasiłku rodzinnego
    • Specjalny zasiłek opiekuńczy
    • Stypendium szkolne
    • Świadczenie pielęgnacyjne
    • Świadczenie rodzicielskie
    • Świadczenia z innych systemów zabezpieczenia społecznego
    • Świadczenie 300 złdla obywateli Ukrainy
    • Zasiłek pielęgnacyjny
    • Wymagane dokumenty
    • Wzory wniosków
    • wzory oświadczeń/zaświadczeń
    • Zasiłek rodzinny
    • Za życiem
    • Dodatek osłonowy
    • Dodatek mieszkaniowy
  • FunduszALIMENTACYJNY
  • Projektyprogramy
  • ZespólInterdyscyplinarny
  • Placówka Wsparcia Dziennego
  • Dokumentysprawozdania, oceny
  • Kontakt
  • BIP
    • Redakcja BIP
    • wolne stanowiska
    • Zamówienia publiczne
    • Sprawozdania finansowe
    • Zarządzenia
    • Uchwały
    • Dziennik Ustaw
    • Monitor Polski
  • Ankiety
  • Aktualności
  • Pomoc
    SPOŁECZNA
    • Rejonizacja
    • Formy pomocy
    • Zdarzenie losowe (np. pożar)
    • Pomoc społeczna - dla kogo?
    • Usługi opiekuńcze
    • Dom Pomocy Społecznej
    • POMOC DLA OSÓB BEZDOMNYCH
    • Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
    • Wymagane dokumenty
    • Akty prawne
  • Świadczenia
    • Akty prawne
    • Becikowe
    • Dodatki do zasiłku rodzinnego
    • Specjalny zasiłek opiekuńczy
    • Stypendium szkolne
    • Świadczenie pielęgnacyjne
    • Świadczenie rodzicielskie
    • Świadczenia z innych systemów zabezpieczenia społecznego
    • Świadczenie 300 zł
      dla obywateli Ukrainy
    • Zasiłek pielęgnacyjny
    • Wymagane dokumenty
    • Wzory wniosków
    • wzory oświadczeń/zaświadczeń
    • Zasiłek rodzinny
    • Za życiem
    • Dodatek osłonowy
    • Dodatek mieszkaniowy
  • Fundusz
    ALIMENTACYJNY
  • Projekty
    programy
  • Zespól
    Interdyscyplinarny
  • Placówka
    Wsparcia Dziennego
  • Dokumenty
    sprawozdania, oceny
  • Kontakt
  • BIP
    • Redakcja BIP
    • wolne stanowiska
    • Zamówienia publiczne
    • Sprawozdania finansowe
    • Zarządzenia
    • Uchwały
    • Dziennik Ustaw
    • Monitor Polski
  • Ankiety
  • rodzina

Zapytanie ofertowe Nr 331/10/2023

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 09 marzec 2023
Odsłony: 166

Zapytanie ofertowe Nr 331/10/2023 na świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

Burmistrz Nowogardu zaprasza do składania ofert na

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 21 luty 2023
Odsłony: 189

Burmistrz Nowogardu zaprasza do składania ofert

OPIEKA 75+

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 14 luty 2023
Odsłony: 192

2023 02 14 opieka1

Gmina Nowogard zrealizowała zadanie w ramach programu „Opieka 75+” 2022, które ma na celu poprawę dostępności do usług opiekuńczych dla osób w wieku 75 lat i więcej. Program był skierowany dla osób zarówno samotnych, jak i pozostających
w rodzinach. Usługi opiekuńcze są formą pomocy, którą Gmina zapewnia dla mieszkańców, którzy z powodu wieku lub choroby wymagają pomocy innych osób. Mogą z niej skorzystać osoby z niepełnosprawnościami, a także osoby chore krótkoterminowo albo przewlekle, osoby starsze i osoby samotne. Świadczone są osobom chorym w miejscu ich zamieszkania w godzinach od 7.00 do 15.00 w dni robocze.

 

2023 02 14 opieka2USŁUGI OPIEKUŃCZE – ZAKRES USŁUG:

  1. Zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych podopiecznego, w tym min.: zakupy artykułów spożywczych i przemysłowych koniecznych do prowadzenia gospodarstwa domowego, przygotowywanie posiłków, karmienie podopiecznego.
  2. Opieka higieniczna nad podopiecznym i jego otoczeniem, w tym m.in.: sprzątanie pomieszczeń, dbanie o sprzęty codziennego użytku (np. ścieranie kurzy, mycie naczyń, pranie, wynoszenie śmieci), utrzymywanie higieny osobistej podopiecznego poprzez: mycie czesanie, kąpiel, pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, utrzymywanie w czystości bielizny osobistej i pościeli, pomoc przy ubieraniu.
  3. Zabiegi pielęgnacyjne zalecone przez lekarza, w tym m.in.: podawanie leków, zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept w aptece, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących zdrowia podopiecznego.
  4. Zapewnienie, w miarę możliwości kontaktu z otoczeniem, w tym m.in.: podtrzymywanie kondycji psychofizycznej podopiecznego, np. zachęcanie do aktywności fizycznej (spacery) i intelektualnej (rozmowy, czytanie pracy i książek, rozwiązywanie krzyżówek, gry planszowe), pomoc w załatwianiu spraw urzędowych w uzgodnieniu z podopiecznym, pomoc w kontaktach ze społecznością lokalną.

Z programu skorzystało 25 osób korzystających z usług opiekuńczych zamieszkujących Gminę Nowogard. Zgodnie z podpisaną umową między Burmistrzem Nowogardu Robertem Czaplą a Wojewodą Zachodniopomorskim Gmina wykorzystała kwotę dotacji w wysokości 44 276,50 zł. Środki zostały przeznaczone na dofinansowanie realizacji usług opiekuńczych. Realizacja programu „Opieka 75+” pozwoliła Gminie Nowogard udzielić seniorom pomocy adekwatnej do potrzeb i możliwości wynikających z ich wieku oraz stanu zdrowia.

Sylwia Rojko
Ośrodek Pomocy Sołecznej

 

BEZDOMNI SĄ WŚRÓD NAS

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 09 luty 2023
Odsłony: 189

BEZDOMNI SĄ WŚRÓD NAS

Mając na uwadze aktualne warunki atmosferyczne Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogardzie informuje, że na bieżąco monitorowana jest sytuacja osób bezdomnych na terenie naszej gminy.
Pracownicy socjalni wspólnie z funkcjonariuszami Komisariatu Policji w Nowogardzie po raz kolejny w dniu 08.02.2023r. odbyli patrol po miejscach, w których mogą przebywać osoby bezdomne w celu wsparcia i pomocy w związku z trwającym okresem zimowym.
Była to wspólna inicjatywa Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Komisariatu Policji. Wszystkim  osobom bezdomnym zaproponowano pomoc w formie schronienia, posiłku i odzieży.
Jednocześnie informujemy, że osobami zajmującymi się wsparciem osób bezdomnych są pracownicy socjalni tut. OPS oraz dzielnicowi Komisariatu Policji w Nowogardzie

Dyrektor OPS
Marta Jasińska

informacja o dodatku gazowym

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 07 luty 2023
Odsłony: 206

Dnia 21 grudnia 2022 r. weszła w życia ustawa wprowadzająca możliwość refundacji kwoty odpowiadającej podatkowi VAT dla odbiorców paliw gazowych. To kolejne zadanie realizowane przez Urzędy, mające na celu wsparcie m. in. gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów zakupu paliw na cele grzewcze. Świadczenie w przeciwieństwie do dotychczas znanych rozwiązań nie ma określonej ustawowo kwoty. Stanowi refundację kwoty odpowiadającego podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Refundacja podatku VAT obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
O zwrot można ubiegać się po otrzymaniu i opłaceniu pierwszej faktury za paliwa gazowe w 2023 roku.

O refundację podatku VAT mogą się ubiegać osoby, które wykorzystują jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi.

Wniosek należy złożyć nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych. Prawo do refundacji przysługuje pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego:

  • 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego,
  • 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.

Gospodarstwem domowym jednoosobowym jest osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca. Z kolei gospodarstwem wieloosobowym jest osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.

Dochód weryfikowany jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku. Sposób liczenia dochodu jest analogiczny jak przy ubieganiu się o zasiłek rodzinny, fundusz alimentacyjny czy dodatek osłonowy.

W przypadku złożenia wniosku o refundację w okresie:

  • od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r.– uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2021 r.
  • od 1 sierpnia do 29 lutego 2024 r.– uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek, tj. dochód z 2022 r.

Korzystanie z gazu do ogrzewania domu czy mieszkania musi potwierdzić wpis do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Wpis powinien być dokonany do 21 grudnia 2022 r. lub po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB.

Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu świadczenia jest przekazywana na adres e-mail wskazany we wniosku. Odmowa przyznania refundacji podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji.

Wzór wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r. do pobrania został załączony na stronie ops.nowogard.pl/bip w zakładce WNIOSKI – Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r.

Do wniosku o refundację podatku VAT odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym, o którym mowa w art. 62b ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy – Prawo energetyczne, załącza fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez to przedsiębiorstwo energetyczne obejmującą okres dotyczący wniosku oraz dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Możliwe jest złożenie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Należy pamiętać o opatrzeniu takiego wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Do wniosku należy dołączyć skany wymaganych dokumentów.

załącznik:

  • Wniosek o wyplate refundacji podatku VAT

Zapytanie ofertowe na wykonanie i dostawę druków zwrotnego potwierdzenia

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 31 styczeń 2023
Odsłony: 189

Zapytanie ofertowe na wykonanie i dostawę druków zwrotnego potwierdzenia

Strona 37 z 106

  • 32
  • 33
  • ...
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • ...
  • 41

{nomultithumb}

{nomultithumb}

Harmonogramy

  • HARMONOGRAM WYPŁAT ŚWIADCZEŃ Z POMOCY SPOŁECZNEJ
  • HARMONOGRAM WYPŁAT ŚWIADCZEŃ DZIAŁU ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH

Biuletyn Informacji Publicznej

epuap

Gmina Nowogard

rodzinaj 409x150

800100100

116111 telefon dla dzieci i młodzieży

Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej
tel. 91 39 26 251

Świadczenia Rodzinne
kierownik Agata Lalik
91 39 25 268 - pok 9

Dział Usług Opiekuńczych
91 39 26 253 - pok 2

Godziny otwarcia

Godziny otwarcia ośrodka:
7:30-15:30

Kasa w OPS czynna:
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 - 14:30

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. 3 Maja 6, 72-200 Nowogard

ops@nowogard.pl
www.ops.nowogard.pl 
www.ops.nowogard.pl/bip

tel / fax: 91 39 26 251

Informacje prawne

  • RODO
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka plików cookies
Logo projektu
Wróć na górę
Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

all4web