• Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Aktualności
  • Pomoc społeczna
    • Rejonizacja
    • Formy pomocy
    • Pomoc społeczna - dla kogo?
    • Usługi opiekuńcze
    • Wymagane dokumenty
    • Akty prawne
  • Funduszalimentacyjny
  • Świadczenia
    • Becikowe
    • Zasiłek pielęgnacyjny
    • Świadczenie pielęgnacyjne
    • Stypendium szkolne
    • Specjalny zasiłek opiekuńczy
    • Wymagane dokumenty
    • Wzory wniosków
    • wzory oświadczeń/zaświadczeń
    • Akty prawne
    • Świadczenie rodzicielskie
    • Zasiłek rodzinny
    • Dodatki do zasiłku rodzinnego
    • Za życiem
    • Program 500+
    • Program 300+ dobry start
    • Świadczenia z innych systemów zabezpieczenia społecznego
  • Czyste powietrze
  • ZespólInterdyscyplinarny
  • Dokumentysprawozdania, oceny
  • Kontakt
  • BIP
    • Dziennik Ustaw
    • Monitor Polski
    • Redakcja BIP
    • wolne stanowiska
    • Zamówienia publiczne
    • Sprawozdania finansowe
  • Aktualności
  • Pomoc społeczna
    • Rejonizacja
    • Formy pomocy
    • Pomoc społeczna - dla kogo?
    • Usługi opiekuńcze
    • Wymagane dokumenty
    • Akty prawne
  • Fundusz
    alimentacyjny
  • Świadczenia
    • Becikowe
    • Zasiłek pielęgnacyjny
    • Świadczenie pielęgnacyjne
    • Stypendium szkolne
    • Specjalny zasiłek opiekuńczy
    • Wymagane dokumenty
    • Wzory wniosków
    • wzory oświadczeń/zaświadczeń
    • Akty prawne
    • Świadczenie rodzicielskie
    • Zasiłek rodzinny
    • Dodatki do zasiłku rodzinnego
    • Za życiem
    • Program 500+
    • Program 300+ dobry start
    • Świadczenia z innych systemów zabezpieczenia społecznego
  • Czyste powietrze
  • Zespól
    Interdyscyplinarny
  • Dokumenty
    sprawozdania, oceny
  • Kontakt
  • BIP
    • Dziennik Ustaw
    • Monitor Polski
    • Redakcja BIP
    • wolne stanowiska
    • Zamówienia publiczne
    • Sprawozdania finansowe
  • rodzina

Pytania i odpowiedzi dla Seniora.

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 28 październik 2020
Odsłony: 219

Jak skorzystać z pomocy udzielanej w ramach programu Wspieraj Seniora.
Seniorze! Zostań w domu. Nie lekceważ zagrożenia. Twoje zdrowie jest najważniejsze! Skorzystaj z infolinii 22 505 11 11. To infolinia, która przekieruje Twoje potrzeby do najbliższego ośrodka pomocy społecznej w Twojej okolicy. Ośrodek pomocy społecznej będzie z Tobą w kontakcie
i ustali, kto i jakiej formie będzie mógł Ci pomóc.

1. Na czym polega program
Program zakłada dostarczenie niezbędnych produktów do Twojego domu. Mogą to być dostarczone artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Możesz również poprosić o pomoc np. w sprawach urzędowych (jeżeli ich zakres nie wymaga Twoich upoważnień lub udostępnienia danych wrażliwych), wyprowadzenie psa, itp. Zakres usług na rzecz osoby starszej jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym (np. nie możesz poprosić o usługę sprzątnięcia mieszkania).

2. Jak długo realizowany jest program
Program jest realizowany od 20 października  do 31 grudnia 2020 r.

3. Kto realizuje program w Twojej gminie
Za realizację programu odpowiada lokalny ośrodek pomocy społecznej w Twojej gminie

4. Kto może skorzystać z programu?
Program jest dla osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu, dla własnego bezpieczeństwa w czasie pandemii. W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielona osobie poniżej 70 roku życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej
i społecznej osoby. Ocena takiej stanu sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do realizatora programu, czyli od decyzji ośrodka pomocy społecznej. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.

5. Czy płacę za zakupy i usługi?

Koszty zakupów pokrywa senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą. Pomoc w postaci usług, np. pomoc np. w sprawach urzędowych, wyprowadzenia psa, są nieodpłatne.

6. W jaki sposób zgłosić swoje potrzeby?

KROK 1.

Zadzwoń na infolinię 22 505 11 11

  • Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
  • Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-21:00
  • Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej

KROK 2.

  • Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę.
  • Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru do ośrodka pomocy społecznej oraz danych osoby, która do Ciebie przyjdzie.
  • W razie wątpliwości, zadzwoń do Twojego ośrodka pomocy społecznej.

KROK 3.

  • Przychodzi do Ciebie osoba, którą OPS wyznaczył do pomocy. W celu weryfikacji poda imię i nazwisko. W przypadku pomocy w formie zrobienia zakupów senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
  • Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.

KROK 4.

  • Odbierasz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.

PAMIETAJ! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne!

7. Kto do mnie przyjdzie, by pomóc??
Lokalne ośrodki pomocy społecznej realizują program na terenie gminy. Zakupy czy usługi mogą być realizowane poprzez pracowników ops (pracowników socjalnych, asystentów rodziny, pracowników administracyjnych i innych). Gmina może również podjąć decyzję o zatrudnieniu nowych pracowników, zleceniu realizacji tego zadania organizacjom pozarządowym, zakupie usługi od sektora prywatnego, współpracy z wolontariuszami, harcerzami, żołnierzami WOT, członkami ochotniczych straży pożarnych. 

8. Czy usługa w ramach programu jednorazowa czy może być realizowana wielokrotnie?
Usługa może być świadczona raz w tygodniu, bądź kilka razy w czasie trwania programu, ale jest to uzależnione od organizacji działań przez ośrodek pomocy społecznej i potrzeb osoby starszej
w wieku 70 lat i więcej.

9. Czy mogę zgłosić się bezpośrednio do ośrodka pomocy społecznej, żeby poprosić o usługi w ramach programu?
Tak, jeśli senior jest w wieku w wieku 70+ i wymaga wsparcia, taka pomoc może zostać zrealizowana w ramach programu. Rekomendujemy jednak w pierwszej kolejności kontakt za pomocą infolinii 22 505 11 11

Solidarność z Seniorami

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 28 październik 2020
Odsłony: 192

wspieraj senioraMinisterstwo Rodziny i Polityki Społecznej uruchomiło specjalną infolinie dla seniorów.

22 505 11 11 – dedykowana infolinia dla seniorów, uruchomiono także stronę: wspierajseniora.pl

Dzwoniąc pod numer telefonu, osoby starsze będą mogły poprosić o pomoc w czynnościach, które wymagają wyjścia z domu, a które utrudnione są przez panującą pandemię. Mowa m.in. o zakupach spożywczych czy dostarczeniu artykułów higienicznych.
Osoba przyjmująca zgłoszenie przekaże numer kontaktowy seniora potrzebującego wsparcia do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie. Pracownik ośrodka skontaktuje się z seniorem; zweryfikuje zgłoszenie i ustali wszystkie szczegóły związane z udzieleniem pomocy. Wolontariusze dostarczą osobom starszym niezbędne produkty. Koszty zakupów pokryje senior.
Pomoc skierowana jest do osób powyżej 70. roku życia. W szczególnych przypadkach wsparcie otrzymają też młodsi seniorzy – zapewnia minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg.

www.wspierajseniora.pl – adres dla wolontariuszy

Zadanie realizowane będzie przez gminy, przy współpracy z organizacjami pozarządowymi i wolontariuszami. Ci ostatni zajmują ważne miejsce w założeniach Korpusu. To wolontariusze dostarczą zakupy seniorom, ale tez pomogą w obowiązkach domowych czy po prostu porozmawiają z osobą starszą.

Osoby, które chcą włączyć się w pomoc dla seniorów będą mogły zgłosić się przez internet, wypełniając ankietę na stronie www.wspierajseniora.pl lub osobiście zgłaszając się do lokalnego ośrodka pomocy.

Świadczenie usług Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 26 październik 2020
Odsłony: 184

OPS 331/6/2020 ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ - termin do 6.11.2020

ZAPYTANIE OFERTOWE na świadczenie usług Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej na ternie Gminy Nowogard

Zmiana godzin Kasy w OPS

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 21 październik 2020
Odsłony: 213

KASA CZYNA
W GODZINACH
OD  745 DO 1200
DO ODWOŁANIA!

UWAGA!

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 20 październik 2020
Odsłony: 199

W związku ze znacznym zwiększeniem liczby wykrytych przypadków zakażenia wirusem SARS-CoV-2, od 20 października 2020 r. zostają  przywrócone ograniczenia w dostępie do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogardzie

  • Wnioski można składać drogą elektroniczną lub pocztą.
  • W nagłych przypadkach prosimy o kontakt w celu umówienia wizyty. Wpuszczane będą wyłącznie osoby przestrzegające obowiązku przesłaniania twarzy.

Kontakt:

  • Biuro obsługi - 91 392 62 51, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Świadczenia rodzinne - 91 392 02 00, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Fundusz alimentacyjny - 91 392 58 67, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Usługi opiekuńcze - 91 392 62 53, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Asystenci rodziny – 913926254, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • Duża Karta Rodziny
    • Karta Seniora
  • Dział Świadczeń przyznawanych decyzją – 91 392 62 89, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Dział Pracy Socjalnej - 91 392 62 90, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • Procedura Niebieskiej Karty - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • Pomoc w trakcie przebywania w kwarantannie.
  • Dział ekonomiczno- administracyjny – 091 392 62 52, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • kasa – 091 392 62 50

Po godzinie 15,30 zostały włączone dwa numery telefoniczne-interwencyjne

telefon interwencyjny
(od 15:30 do 19:00)
606 539 844

telefon interwencyjny
(całodobowy)
570 830 336

Uprzejmie proszę o rozważenie możliwości załatwiania bezpośrednio w Ośrodku Pomocy Społecznej jedynie najważniejszych spraw, których nie można załatwić drogą elektroniczną  ani telefoniczną.

OPS 331/6/2020 Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Aktualności
Utworzono: 29 wrzesień 2020
Odsłony: 220
  • ASYSTENT OSOBISTY
  • zalacznik_1_formularz ofertowy
  • zalacznik_2_oswiadczenie kandydata
  • zalacznik_3_rodo
  • zalacznik_4_karta zgloszenia do programu

Strona 5 z 51

  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...

telefon interwencyjny
(od 15:30 do 19:00)

606 539 844

telefon interwencyjny
(całodobowy)

570 830 336

{nomultithumb}500+

{nomultuthumb}Dobry Start 300 dla ucznia

800100100

116111 telefon dla dzieci i młodzieży

Ośrodek Pomocy Społecznej

dyrektor Dorota MAŚLANA
tel. 91 39 26 248

Świadczenia Rodzinne
kierownik Agata LALIK
91 39 25 268 - pok 9

Dział Usług Opiekuńczych
kierownik Bogusława ZIÓŁKOWSKA
91 39 20 200 - pok 13

Godziny otwarcia

Godziny otwarcia ośrodka:
7:30-15:30

Kasa w OPS czynna:
od poniedziałku do piątku
w godz. 7:45 - 12:00

HARMONOGRAM WYPŁAT ŚWIADCZEŃ

Kontakt

Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. 3 Maja 6, 72-200 Nowogard

ops@nowogard.pl
www.ops.nowogard.pl 
www.ops.nowogard.pl/bip

tel / fax: 91 39 26 251

Informacje prawne

  • RODO
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka plików cookies
Logo projektu
Wróć na górę
Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

all4web