Składanie wnioskówUprzejmie informujemy, że przyjmowanie Interesantów odbywać się będzie wyłącznie w jednym wyznaczonym pomieszczeniu:

  • Obsługa informacyjna prowadzona jest w holu - biurze podawczym, w którym otrzymamy informację w jaki sposób zostanie rozpatrzona nasza sprawa.
  • Osoby ze sprawami pilnymi i trudnymi zostaną skierowane do wyznaczonego pomieszczenia.
  • W holu może przebywać tylko 1 osoba (nie dotyczy matek z dziećmi i ON z opiekunami).
  • Należy zachować odpowiedni dystans, obowiązuje nakaz zakrywania nosa i ust oraz dezynfekcja rąk.

Zalecamy kontakt telefoniczny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 :

  • Pomoc społeczna - 91 39 26 290 ; 91 29 26 289 ; 91 39 26 254 ; 91 39 26 249
  • Świadczenia rodzinne - 91 39 20 200 ; 91 39 25 268
  • Fundusz alimentacyjny - 91 39 25 867
  • Usługi opiekuńcze - 91 39 26 253
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Składanie wniosków :

Wnioski należy składać do skrzynki pocztowej umieszczonej przy drzwiach wejściowych Ośrodka - w korespondencji prosimy o podanie danych kontaktowych (nr telefonu lub adres e-mail), w celu sprawnego załatwienia sprawy.

W ośrodku nie wypełniamy żadnych wniosków – wszelkiego rodzaju niejasności prosimy ustalać telefonicznie z naszymi pracownikami.

Za powyższe niedogodności i utrudnienia serdecznie Państwa przepraszamy

Tak pracuje Ośrodek Pomocy Społecznej
 
Priorytetem w obecnym funkcjonowaniu Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogardzie są sprawy dotyczące sytuacji zagrożenia zdrowia i życia. Inne nowe zgłoszenia zostaną podjęte w miarę możliwości, zgodnie z aktualną sytuacją epidemiologiczną. 
 
Zasiłki wypłacane są w sposób planowy

Kasa w siedzibie OPS przy ul. 3 Maja 6 jest czynna:
* poniedziałek –
piątku: godz. 7.45 – 12.00

Przy odbiorze pieniędzy w kasie obowiązują szczególne zasady bezpieczeństwa: osoby są wpuszczane  pojedynczo, pozostali oczekują na zewnątrz budynku, w bezpiecznych odległościach od siebie.   
 
W Ośrodku uruchomiony jest dyżur telefoniczny z myślą o osobach poszukujących wsparcia w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Do OPS należy zgłaszać się telefonicznie, zgodnie z rejonizacją.

Dyżur pod telefonem pełniony jest:

telefon interwencyjny
(od 15:30 do 19:00)
606 539 844

Bezpośredni kontakt telefoniczny do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogardzie

od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

91 39 26 290; 91 29 26 289; 91 39 26 254; 91 39 26 249.

Jak odebrać świadczenia?

W związku z koniecznością minimalizacji zagrożeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i zaleceniami maksymalnego ograniczania kontaktu zalecane są wypłaty drogą elektroniczną, w formie przelewu. Aby odebrać świadczenia należy wskazać numer rachunku bankowego . Wszystkie dane będą weryfikowane w celu zabezpieczenia wypłat.

Numer konta wraz z danymi osobowymi – PESEL, adres, dane właściciela konta oraz informacje o tym, jakie świadczenia są pobierane i na kogo - trzeba zgłosić telefonicznie pod nr.:

91 39 26 251 oraz 91 39 20 200

lub mailowo na adres: ops@nowogard.pl.

Zastępca Dyrektora

Marzena Olechowska-Jurczak

Wydawanie żywności

Ruszyła edycja programu „Wspieraj Seniora” w ramach Solidarnościowego Korpusu Wsparcia Seniorów. Program będzie realizowany w I kwartale 2021 r., z ewentualną możliwością przedłużenia w kolejnych miesiącach, w zależności od sytuacji epidemicznej w kraju.
Do realizacji programu „Wspieraj Seniora” przystąpił również Burmistrz Nowogardu. Zostaną przyznane środki pochodzące z Funduszu Przeciwdziałania Covid-19, w zakresie realizacji zadania własnego, określonego w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, tj. podejmowani innych zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, do których w czasie obowiązywania pandemii zaliczyć należy działania na rzecz ochrony seniorów przez zakażeniem Covid-19.
Celem programu jest zapewnienie usługi wsparcia osobom starszym i samotnym powyżej 70 roku, którzy w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu.

Seniorzy mogą liczyć na pomoc ośrodka pomocy społecznej w zakresie:

  • dostarczenia zakupów, w tym artykułów spożywczych oraz środków higieny osobistej,
  • załatwienia drobnych spraw urzędowych (jeżeli nie wymagają one wydania upoważnień od seniora lub udostępnienia danych wrażliwych),
  • wyprowadzenie psa,
  • dostarczenia ciepłych posiłków, o ile usługa nie jest finansowania z innych źródeł.

Osoby starsze mogą dokonać zgłoszenia dzwoniąc pod numer telefonu:

  • na ogólnopolską infolinię 22 505 11 11 lub
  • bezpośrednio do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogardzie 91 39 26 290, 91 29 26 289, 91 39 26 254, 91 39 26 249.